Masia Mariona, escenari d'una conferència i un concert del Quartet Gerhard dins el X Circuit de Lied del Montseny

Detall del programa. Autor: La Fàbrica del Lied

Són els actes centrals d'homenatge a Robert Gerhard i exploren el vincle d'aquest compositor amb Rafael Patxot

23/11/2020

El diumenge 29 de novembre, Masia Mariona (Mosqueroles) acull dues propostes musicals que destaquen la vinculació entre el compositor Robert Gerhard i Rafael Patxot i s’emmarquen en el X Circuit de Lied del Montseny que organitza La Fàbrica del Lied. A les 12 h s’oferirà una conferència gratuïta d'Oriol Treviño acompanyada d’una petita intervenció musical de la soprano Monik Bargalló i, a les 16 h, un concert del Quartet Gerhard. Ambdues propostes estan obertes als habitants del municipi de Fogars de Montclús i, a més, s’enregistraran i seran emeses posteriorment al Youtube de La Fàbrica del Lied.

D’entre tots els espectacles i concerts que organitza aquest 2020 La Fàbrica de Lied dins el X Circuit de Lied del Montseny, la conferència i concert del proper 29 de novembre a Masia Mariona, seu de l’Oficina del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, són els actes centrals d’homenatge a Robert Gerhard (Valls, 1896 - Cambridge, 1970), músic i compositor català del qual enguany es commemora el cinquantenari de la seva mort.

Conferència gratuïta

A les 12 h del migdia, Oriol Pérez Treviño, comissari de l’Any Robert Gerhard i expert en aquest compositor, oferirà una conferència gratuïta i oberta també als habitants de Fogars de Montclús que servirà, d’una banda, per recórrer la vida i biografia de Gerhard, els seus anys d’aprenentatge i joventut a Catalunya, el seu exili a la Gran Bretanya i la seva consolidació com un dels artistes més originals de la seva generació, i d’una altra, per analitzar l’estil i el llenguatge de Gerhard, tan vinculats a l’avantguarda europea i a Arnold Schönberg en particular.

La conferència s’acompanyarà d’una intervenció musical a càrrec de la soprano Monik Bargalló que interpretarà tres peces procedents de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya, iniciativa fruit del mecenatge de Rafael Patxot, amb la qual Gerhard va participar.

Concert del Quartet Gerhard

A les 16 h, Masia Mariona obrirà de nou les portes per acollir el concert del Quartet Gerhard, un dels quartets de corda més reconeguts i amb més projecció internacional de Catalunya que oferirà una selecció de peces contemporànies de Robert Gerhard i del jove Joan Magrané (Reus, 1988) així com un dels quartets més significatius de Ludwig van Beethoven.

A més d’estar obertes als habitants del municipi de Fogars de Montclús, a causa del confinament municipal vigent el cap de setmana del 28 i 29 de novembre, les dues activitats seran enregistrades en vídeo. En aquest enllaç podeu ampliar la informació així com adquirir les entrades per al concert del Quartet Gerhard (16 h).

Masia Mariona, escenari de la conferència i del concert, acull una exposició permanent sobre la vida i l’obra de Rafael Patxot, home polifacètic, escriptor i mecenes qui, particularment, donà suport a Robert Gerhard durant els seus anys de joventut. La proposta del diumenge 29 de novembre aprofundeix, precisament, en el vincle que uneix Gerhard amb Patxot.

Més informació - Agenda dels parcsMés informació - Agenda dels parcs

La Fàbrica del Lied - Informació i entradesLa Fàbrica del Lied - Informació i entrades